Chatovací box můžeme na e-shopech a webových stránek vídat stále častěji. Proč je třeba ho mít? Co všechno umí a jak díky němu dokážete přeměnit návštěvníky na zákazníky?
1) Chatovací box Vám umožňuje komunikovat s návštěvníky Vašeho e-shopu v reálném čase. Box je nejčastěji umístěn v pravém rohu webových stránek a provází návštěvníka na všech podstránkách. Pokud si návštěvník neví s něčím rady, může Vám položit dotaz, na který Vy, nebo Vaši zaměstnanci okamžitě zareagujete. Chatovací okna nabízí například Zopim, Smartsupp nebo Olark.
2) Návštěvníka můžete oslovit sami, aniž byste spolu již chatovali. Pokud vidíte, že návštěvník brouzdá v sekci „Mobily“, můžete mu nabídnout pomoc s výběrem. Operátoři live chatu mají možnost sledovat velké množství informací o návštěvnících e-shopu. U všech návštěvníků vidíte, odkud na Váš e-shop přišli, v jakém městě se nachází, co si právě prohlíží a také to, jak dlouho se již na stránkách zdržují. Díky tomu můžete zákazníkovi vhodně poradit a proměnit ho v platícího zákazníka.
chat-box-zopim
3) Velkou výhodou live-chatu je rychlost, jelikož se jedná o komunikaci v reálném čase. Zatímco při komunikaci e-mailem musí zákazník čekat na Vaši odpověď a to ho může vést k tomu, že nakoupí v jiném obchodě. Live chat vyhovuje zákazníkům i operátorům více než telefonický kontakt. Zákazník nemusí platit za provolané minuty, vypínat televizi, nebo čekat na lince. Pro operátory je live chat méně stresující, a proto jim přináší větší pohodlí a vytváří lepší atmosféru na pracovišti. Navíc dobře vyškolený operátor zvládne vést konverzaci až se 4 návštěvníky současně.
4) Pomocí tzv. přednastavených zpráv můžete automaticky oslovit návštěvníky na webu podle předem daných pravidel. Například návštěvníkům z Ostravy, můžete zaslat zprávu, která je bude informovat o poštovném zdarma po Ostravě.
5) Výkonnost chat boxu je měřitelná pomocí Google Analytics. Na obrázku níže můžeme vidět, že lidé, kteří využili chat, si prohlédli v průměru o jednu stránku více a strávili na webu v průměru o 2,5 minuty déle.
Proč byste tedy měli na své stránky přidat chatovací okno? Když se zákazníkovi budete věnovat a poskytnete mu rychlou a užitečnou odpověď, rád se k Vám v budoucnu vrátí. Pomocí live chatu si získáváte důvěru a budujete vztah se zákazníky. Postupem času zjistíte, na co se vaši návštěvníci nejvíce ptají a o které produkty jeví největší zájem. Dotazy návštěvníků je třeba brát také jako náměty k případným změnám a vylepšením Vašeho e-shopu.
Na blogu smartSupp si můžete přečíst podrobnější případovou studii, kde je srovnání chodu e-shopu bez a s chatovacím boxem. Více naleznete zde.
1 Comment
Join the discussion and tell us your opinion.
[…] 2) Dalším způsobem, jak si udržet své zákazníky, je vytvářet kvalitní obsah (viz. 6 důvodů, proč obsahový marketing) ať už publikováním článků na Vašem firemní blogu nebo natáčením firemních videí. Důležité je, být se zákazníkem v kontaktu, a to například prostřednictvím firemního profilu na sociálních sítích anebo pomocí live chatu na Vašem webu (viz. 5 důvodů, proč chatovací box) […]