Obsahový marketing je důležitým nástrojem pro Vaše on-line podnikání. Nestačí zákazníkům dokola připomínat, že jste nejlepší. V dnešní době je potřeba zákazníky vzdělávat, poskytovat jim informace, které jsou pro ně přínosné a budou je rádi šířit dále. Proč se Vám vyplatí vytvářet obsahový marketing?
Content marketing neboli obsahový marketing představuje tvorbu a publikování užitečného a hodnotného obsahu pro Vaše cílové zákazníky. Správný obsah nemá pouze přitáhnout pozornost potencionálních zákazníků, ale má je také zapojit do komunikace s Vámi a vyvolat u nich reakci, která povede ke zvýšení Vašich prodejů. Nástroje pro content marketing jsou e-book, newsletter, kniha, blog, PR článek, infografika a skvělý nástroj – video.
Co vše Vám tedy obsahový marketing přinese a proč ho začít využívat?
1) Důvěra
Pomocí obsahového marketingu můžete svoje zákazníky obohatit v tématech, které je zajímají a zároveň mají spojitost s Vaší firmou a Vašimi službami.
Čtenář si zvykne k Vám chodit pro informace a tím si k Vám vybuduje důvěru.
2) Menší náklady
Obsahový marketing představuje menší náklady na získání zákazníků než tradiční reklamní marketing.
3) Sdílení na sociálních sítích
Zajímavé texty a jiné materiály vedou uživatele internetu k tomu, aby je dále sdíleli, nebo se stali rovnou vašimi zákazníky.
4) Oslovení cílové skupiny
Klasické reklamy, které se lidem vnucují, ať už v podobě letáku vhazovaných do schránek, televizních nebo PPC reklam již nejsou tak účinné a lidé se je
naučili přehlížet. Obsahový marketing je výhodný v tom, že obsah si lidé vyhledají sami, jakmile se začnou o problematiku zajímat.
5) Pár čísel
90% spotřebitelů zaujme užitečný obsah.
78% lidí považuje firmy, které sdílejí obsah, za přátelské.
61% spotřebitelů s větší pravděpodobností koupí produkt od firmy, která vytváří obsah.
6) A co na to vyhledavače?
Ty mají obsahový marketing velice rádi. Hovoří o tom i poslední update (květen 2014) vyhledavače Google s názvem Panda 4.0, který má za úkol označovat weby s nekvalitním a nedůvěryhodným obsahem a řadit je na nižší pozice. Tvorbou a publikováním kvalitního a aktualizovaného obsahu zajistíte Vašemu webu umístění při vyhledávání na vyšších příčkách. Spousta odborníků se shoduje, že obsahový marketing bude do budoucna jediné funkční SEO.
Většině našim klientům doporučujeme tvořit obsahovaný marketing. Rádi byste i Vy využili obsahový marketing pro Vaše podnikání? Napište nám.
——————–
Bc. Andrea Szmeková pracuje v digitální agentuře LD agency na pozici copywriter, kde tvoři pro naše klienty poutavý obsah, jak pro cílovou skupinu zákazníků, tak i pro vyhledavače.
1 Comment
Join the discussion and tell us your opinion.
[…] Dalším způsobem, jak si udržet své zákazníky, je vytvářet kvalitní obsah (viz. 6 důvodů, proč obsahový marketing) ať už publikováním článků na Vašem firemní blogu nebo natáčením firemních videí. […]