Chatovací box můžeme na e-shopech a webových stránek vídat stále častěji. Proč je třeba ho mít? Co všechno umí a jak díky němu dokážete přeměnit návštěvníky na zákazníky?

 

1) Chatovací box Vám umožňuje komunikovat s návštěvníky Vašeho e-shopu v reálném čase. Box je nejčastěji umístěn v pravém rohu webových stránek a provází návštěvníka na všech podstránkách. Pokud si návštěvník neví s něčím rady, může Vám položit dotaz, na který Vy, nebo Vaši zaměstnanci okamžitě zareagujete. Chatovací okna nabízí například Zopim, Smartsupp nebo Olark.

Snímek-obrazovky-2014-09-02-v-20.52.23

2) Návštěvníka můžete oslovit sami, aniž byste spolu již chatovali. Pokud vidíte, že návštěvník brouzdá v sekci „Mobily“, můžete mu nabídnout pomoc s výběrem. Operátoři live chatu mají možnost sledovat velké množství informací o návštěvnících e-shopu. U všech návštěvníků vidíte, odkud na Váš e-shop přišli, v jakém městě se nachází, co si právě prohlíží a také to, jak dlouho se již na stránkách zdržují. Díky tomu můžete zákazníkovi vhodně poradit a proměnit ho v platícího zákazníka.

chat-box-zopim

3) Velkou výhodou live-chatu je rychlost, jelikož se jedná o komunikaci v reálném čase. Zatímco při komunikaci e-mailem musí zákazník čekat na Vaši odpověď a to ho může vést k tomu, že nakoupí v jiném obchodě. Live chat vyhovuje zákazníkům i operátorům více než telefonický kontakt. Zákazník nemusí platit za provolané minuty, vypínat televizi, nebo čekat na lince. Pro operátory je live chat méně stresující, a proto jim přináší větší pohodlí a vytváří lepší atmosféru na pracovišti. Navíc dobře vyškolený operátor zvládne vést konverzaci až se 4 návštěvníky současně.

4) Pomocí tzv. přednastavených zpráv můžete automaticky oslovit návštěvníky na webu podle předem daných pravidel. Například návštěvníkům z Ostravy, můžete zaslat zprávu, která je bude informovat o poštovném zdarma po Ostravě.

5) Výkonnost chat boxu je měřitelná pomocí Google Analytics. Na obrázku níže můžeme vidět, že lidé, kteří využili chat, si prohlédli v průměru o jednu stránku více a strávili na webu v průměru o 2,5 minuty déle.

Snímek-obrazovky-2014-09-02-v-14.44.35

Proč byste tedy měli na své stránky přidat chatovací okno? Když se zákazníkovi budete věnovat a poskytnete mu rychlou a užitečnou odpověď, rád se k Vám v budoucnu vrátí. Pomocí live chatu si získáváte důvěru a budujete vztah se zákazníky. Postupem času zjistíte, na co se vaši návštěvníci nejvíce ptají a o které produkty jeví největší zájem. Dotazy návštěvníků je třeba brát také jako náměty k případným změnám a vylepšením Vašeho e-shopu.

Na blogu smartSupp si můžete přečíst podrobnější případovou studii, kde je srovnání chodu e-shopu bez a s chatovacím boxem. Více naleznete zde.