K tvorbě webu a e-shopu je potřeba čím dál tím více lidí. Kde kdysi stačil jeden webmaster na celý proces, dnes k tvorbě pořádného webu, který má správně fungovat, je potřeba grafik, programátor, front-end developer, copywriter, seo konzulant a celé by to měl ještě řídit projektový manažer, aby všechny ukočíroval a projekt šel tím správným směrem. A to jsem určitě ještě na někoho zapomněl :-).
Proces celé tvorby má danou posloupnost a dnes Vám ukážu, jak to děláme my.
1. Schůzka = výslech
Je nutné, abychom věděli co nejvíce informací o Vašem podnikání. Nebojte, my víme na co se zeptat a pořádně si Vás vyzpovídáme. Pokud opravdu své podnikání znáte, pak nebude problém a vše potřebné budete vědět.
Taky doufám, že znáte své persony, tedy své zákazníky, protože je důležité si uvědomit, že pro ně se web nebo e-shop dělá. Celý projekt děláte pro ně, to oni tam budou číst články z blogu o Vás a hlavně posílat poptávky či nakupovat.
2. Výzkum vs. workshop
Abychom se dozvěděli o Vašich zákaznících co nejvíce, je nejlepší provést výzkum, který přímo probíhá s němi. Máme tak zpětnou vazbu z první ruky, tedy přímo od Vašich zákazníků. Přesně oni nám řeknou ve výzkumu, jak to vnímají, co hledají nejčastěji a co je zajímá.
Pokud je Váš rozpočet omezený a na výzkum prostě nebude prostor, alternativou je společný workshop, kde musíte znát zákazníky Vy a rozebereme to s Vámi jako majitelem projektu. Samozřejmě nemá smysl dělat workshop s člověkem, který do projektu jen investuje a o svém podnikání a zákaznících neví nic.
3. Klíčovka a wireframy
Dalším našim krokem je udělat si analýzu klíčových slov (zde vstupuje SEO konzultant) a podívat se, jaké slovní fráze a pojmy lidé opravdu na internetu hledají. Vždy vybíráme co nejvíce konverzní, málo konkurenční a hodně hledaná klíčová slova. Samozřejmě, že taková se hledají velmi, velmi, opravdu velmi těžce, ale snažíme se vybrat taková, která se k tomu co nejvíce přibližují.
Po analýze klíčových slov rozkreslujeme wireframy. O wireframech jsme už psali v článku “Wireframy? není to zbytečná práce”, který doporučuji přečíst.
V tuto chvíli si dáme pauzu a pokračovat budeme v II. díle.
Bc. Tomáš Hrabec
Projektový manažer
Tomáš v naší agentuře řídí projekty a dohlíží na to, aby byl web navržen správně od prvotních konceptů až po samotnou realizaci.
Share your thoughts