Responzivní weby umí svůj vzhled optimalizovat podle výstupního zařízení. Jednoduše se stará o to, aby web vypadal dobře a byl použitelný i na tabletu a smartphonu Díky každoročnímu nárůstu používání mobilních zařízení, (nyní evidujeme přístupy z mobilních zařízení mezi 20 – 30%) se stává z responzivních webů pomalu standart.

Resnpozivní-web-foto

Proč mít responzivní design?

1) Průzkumy jasně ukazují, že prodej stolních PC a notebooků klesá. Naopak smartphonů a tabletů se kupuje čím dál tím více.

2) Až 60% brouzdání na internetu je pomocí mobilních zařízení. Známe to sami, manželka se dívá na televizi a my se díváme po e-shopech po nových kolech na vůz. Mobilní zařízení používáme také při cestování v MHD, čekárně na úřadě apod.

3) Výhled do budoucna je velice zajímavý. Díky chytrým aplikacím a možnostem tabletů a smartphonů, budou tato zařízení stále populárnější a stolní PC s notebooky zůstanou spíše pro práci.

Pokud nebudete mít resnpozivní web, tak většina klientů na mobilním zařízení broudání vzdá a půjde se podívat ke konkurenci. Lidi neradi na tabletu brouzdají po stránkách, které nejsou responzivní. Jsou tam malé tlačítka, na které se dotykem netrefí a vše musí zvětšovat samostatně, aby vůbec přečetli drobný neformátovaný text.

Součástí designu není pouze změna šířky stránky, ale dbá se také na to, aby například tlačítka byla na mobilních zařízeních větší, pro snadné dotykové ovládání. Stránky musí být také „datově odlehčené“. Za předpokladu, že klient je na webu na svém telefonu a je připojen na sítí od operátora (mimo město), datově náročné stránky by se mohly načítat velice dlouhou dobu a to může klienta odradit.

Ukázka: Web hotelu Holiday Inn Brno
http://www.hibrno.cz/

Inspirace: Responzivní weby na awwwards.com
http://www.awwwards.com/websites/responsive-design/