Chcete aby Váš e-shop fungoval ještě lépe? Mám tu pro Vás 3 tipy, jak zvýšit svůj obrat pomocí přidaných funkcí.

Proč by měl klient koupit pouze 1 zboží?
Cross-selling

Metoda cross-selling umožňuje klientovi nabídnout po vložení do košíku další příbuzné zboží. Může se jednat o pojištění produktu, prodloužení záruky, nebo příslušenství k zakoupenému produktu. Pokud tedy vložím do košíku notebook, může mi být nabídnuta brašna, myška, náhradní baterka a jiné příslušenství, které bych s největší pravděpodobností stejně řešil. Tato funkcionalita prokazatelně zvyšuje obrat.

Snímek obrazovky 2015-06-29 v 9.14.11

Tuto metodu neplést s Up-selling, ta zobrazuje zákazníkovi zboží vyšší řady. S tímto řešením už nemáme tak dobré zkušenosti, ale v praxi na to občas narážíme.

 

Zaplatit rychle a hned
Online platební brána

Implementace online platební brány je další z dnešních častých využívaných funkcí. Platba spolu s celým nákupem je rychlejší a klient tak nemá možnost si objednávku rozmyslet. Představte si, že si vybere u Vás telefon a ten objedná a nechá poslat dobírkou. Než k němu dobírka dorazí, tak najde výhodnější nabídku, dobírku nevyzvedne a Vám se vrátí nevyzvednutý a nezaplacený balík nazpět. Bohužel se tato situace stává a Vy přijdete o objednávku a ještě jste ztratní na poštovném. Platební brána tedy zabraňuje nevyzvednutým dobírkám.

Další výhodou je, že šetří zákazníkovi peníze za dobírku, která je čím dál tím dražší a lidé často neradi platí za poštovné. Tato situace se dá vyřešit tak, že klient pošle peníze předem na účet, to ovšem celou objednávku zdržuje. Převod z účtu na účet trvá většinou 2 pracovní dny a až poté se zásilka posílá. Přitom rychlost přijetí zboží je pro dnešního zákazníka jedna z nejdůležitějších faktorů. Jen v těch e-shopech, kde zboží přijde co nejrychleji, bude zákazník opakovat nákup.

Platba virtuálními penězi tolik nebolí, a tak lidé opravdu virtuální peníze rozhazují jednodušeji, než když mají vytáhnout bankovku z peněženky.

 

gopay    logo-payu-methods-only

 

Jak návštěvníka e-shopu proměnit na zákazníka
Chatovací box

Tato metoda se stala velmi populární. Chatovací okno, které se nachází téměř vždy vpravo dole, je pomocná ruka pro Vaše potencionální zákazníky v reálném čase. Návštěvník Vašeho e-shopu se na Vás může obrátit s technickými dotazy a Vy můžete oslovit i jeho.

 

zopim

 

 

Pokud máte chatovací okno na Vašem e-shopu, máte k dispozici nástroj, který sleduje veškeré návštěvníky e-shopu. Vidíte, odkud návštěvník je, jak dlouho na e-shopu je a v jaké kategorii se zdržuje. Pokud je tedy už 10 minut v kategorií tabletů, můžete jej oslovit, zda nepotřebuje s výběrem poradit. Pokud máte zrovna poštovné po Brně zdarma a Vy vidíte, že návštěvník z Brna na web najel, můžete jej na tuto akci upozornit. Live chat znatelně zvyšuje pravděpodobnost nákupu u Vás a zvyšuje znatelně obrat celého e-shopu. Je nutné mít k dispozici zaměstnance, který bude pružně reagovat. Chatovací okna nabízí například Smartsupp a Olark.

Nemáte koho na tuto pozici dát, kdo by reagoval na chatovací okno? Rádi byste některé z těchto funkcí i ve Vašem e-shopu?
Digitální agentura LD agency pomáhá e-shopům zvýšit obrat. Kontaktovat nás můžete zde.