Strukturovaná data jsou v ČR poměrně novinkou na Googlu a většina českých e-shopů je zatím nevyužívá. Google nabízí zdarma se zvýraznit a získat tak konkurenční výhodu vůči ostatním. O co jde, se dozvíte v dnešním tipu.

Na obrázku můžete vidět organické výsledky Googlu pro „GoPro HD Hero 3“ a zde má alza.cz řádek s hodnocením (4,6) a počtem 10 recenzí. Právě tento řádek je pro Vás k dispozici, abyste se odlišili od konkurence. V tomto řádku můžete zobrazovat hodnocení, počet recenzí, cenu, dobu dodání, zda je zboží skladem a spoustu dalších parametrů. Cílem je tak zvýraznit zrovna Váš odkaz na stránce vyhledávání. Studie prokaují, že v některých případech se zvýšil proklik až o 30% a to už stojí za úvahu.

strukturovana-data

Strukturovaná data nejsou pouze pro e-shopy, ale jsou vhodné i pro weby. Příkladem může být web společnosti MEDIO, který data využívá pro zobrazení termínů školení a jejich témat. Podrobný soupis funkcí najdete na schema.org.

schema.org

Co je pro to nutné udělat?

Strukturovaná data je potřeba pouze dokódovat, netřeba dělat žádnou registraci ani hradit poplatky Googlu. Toto zvýraznění a odlišení se je zcela zdarma.