Každý PPC specialista musí hlídat a studovat nové změny, ať už v Skliku (reklamní systém od Seznamu), nebo v AdWords (reklamní systém od Googlu). Před vytvořením samotné PPC kampaně se musí zorientovat v klientově oboru, nabídkách konkurence a provést analýzu klíčových slov. Každý z nás si najde svůj ověřený postup tvorby kampaní. Jak je tedy tvořím já?

 

ppc

 

 

1) Schůzka s klientem
Na první schůzce s klientem probereme, v kterém systému by chtěl inzerovat a jaké jsou jeho finanční možnosti. Dále zjišťuji, které zboží, popř. službu by chtěl vyzdvihnout a upoutat na něj či na ni největší pozornost. Také probereme benefity, které nabízí, jako je např. doprava zdarma, záruka na 5 let, doprava i na Slovensko, všechno zboží skladem, doprava zboží již na druhý den a tak dále.

 

2) Analýza klíčových slov
Po schůzce s klientem si projedu jeho web, především všechny nabízené produkty, či služby a pomocí plánovače klíčových slov si dělám analýzu klíčových slov- jaká je jejich hledanost, konkurence, cena a další. Tato analýza mi také pomáhá rozdělit si slova do jednotlivých reklamních sestav.

 

3) Vytvoření samotné kampaně
Vytvořím si většinou jednu kampaň, kterou rozdělím do desítek reklamních sestav (podle počtu zboží, nebo nabízených služeb. U webových prezentací je sestav méně, zatímco u e-shopů více) a v každé reklamní sestavě vytvořím 5-20 klíčových slov ve třech shodách a ke každé reklamní sestavě vytvořím 2-3 reklamy. Do kampaně přidám ještě rozšíření o podstránky, telefonní číslo a další rozšíření, které zvyšují CTR, neboli míru prokliku.

 

4) Optimalizace je nejdůležitější
Vytvořením kampaně má práce nekončí, spíše naopak. Je třeba výkon kampaně denně sledovat, upravovat ceny klíčových slov, vypínat drahá klíčová slova a neefektivní reklamy. Po delší době je možné také vidět jednotlivé vyhledávací dotazy, které vypovídají o tom, na která slova se Vaše reklamy zobrazily. Tyto slova můžete buď přidat do kampaně, anebo je označit jako vylučující klíčová slova, pokud se na ně reklama zobrazovat nemá.