Majitelé velkých e-shopů (např. Alza.cz) si uvědomují, že udržení si stálých zákazníků je levnější a jednodušší než získávání stále nových. Proto i Vy byste se měli zamyslet, co věrným zákazníkům nabídnete, abyste o ně nepřišli tesco-clubcard

1) Věrnostní programy jsou založené na odměňování zákazníků, kteří opakovaně využívají Vaše služby či nakupují Vaše produkty.  Věrnostní program musí mít jednouchá pravidla, aby mu porozuměl každý (například: za nákup nad 300 Kč, obdržíte 10 bodů, za 2000 bodů získáváte slevu 10% na další nákup) a být atraktivní pro zákazníky. Atraktivita udává, jak je odměna pro zákazníka zajímavá a zda má vůbec chuť se o ni snažit.  Je dobré, abyste si předem stanovili, jaký má být cíl věrnostního programu a jakou cílovou skupinu chcete oslovit. Podle těchto kritérii pak zvolte odpovídající formu odměny. Zákazníky je nutno informovat, za jakých podmínek se mohou programu zúčastnit a v jakém časovém období program probíhá.

 

Snímek-obrazovky-2014-09-12-v-21.05.30

 

 

2) Dalším způsobem, jak si udržet své zákazníky, je vytvářet kvalitní obsah (viz. 6 důvodů, proč obsahový marketing) ať už publikováním článků na Vašem firemní blogu nebo natáčením firemních videí. Důležité je, být se zákazníkem v kontaktu, a to například prostřednictvím firemního profilu na sociálních sítích anebo pomocí live chatu na Vašem webu (viz. 5 důvodů, proč chatovací box)

 

.Snímek-obrazovky-2014-09-12-v-20.50.54

 

 

3) Velkým pomocníkem pro Vás také bude zákazníkův e-mail, na který mu budete v pravidelných intervalech zasílat newslettery, informující o aktuálních nabídkách, akcích a hlavně slevách, které se ve Vašem e-shopu nabízíte. Na toto téma již chystáme článek.

smsnotifikace

4) Pro větší spokojenost Vašich zákazníků, zkuste na Váš e-shop implementovat SMS bránu, která umožňuje posílat zákazníkům sms notifikace, které je informují o stavu jejich objednávky, vyexpedování zboží a o termínu doručení zboží. Zákazník je rád, když ví co se s jeho objednávkou děje a nakupování ho bude bavit. Zákazník nabyde pocitu, že vše funguje jak má a s nákupem nebude problém.

 

Snímek-obrazovky-2014-09-12-v-20.54.01

 

 

5) Jeden z nejdůležitějších faktorů vracejícího se zákazníka je včasné doručení zboží. Pokud máte na e-shopu, že zboží bude doručeno zákazníkovi do 2 dnů, tak ho opravdu musí za ty 2 dny mít doma.