Zvládnu to SEO sám, nebo to mám raději nechat na odborníkovi? Tato otázka vrtá hlavou mnoha podnikatelům a majitelům firem. Je přece spousta knížek a internet informacemi na toto téma překypuje. Před rozhodnutím Vám sepíši základní překážky, na které během samostudia narazíte.

 

delat-seo

 

1. Ani ten nejlepší SEO konzultant neumí dělat SEO bez kvalitních nástrojů. Ty jsou v 90% placené a nejsou zrovna nejlevnější. Výhodou konzultantů je, že platí měsíční paušál a placený nástroj využije nejen pro Vás, ale i pro další projekty, které SEO řeší.

 

2. Pokud se už k takovým nástrojům dostanete, nebo jste ochotni si je zaplatit, je dobré s nimi taky umět správně zacházet. Hodiny strávené učením a vzděláváním Vás okrádají o čas, který byste mohli věnovat svému byznysu. Ještě podotknu, že mnoho těchto prémiových nástrojů je v angličtině.

 

3. Při aktuálním navýšení počtu webových stránek na internetu, se indexují miliony webů denně do vyhledávačů (Google). Při takovém počtu webů, si vyhledavače mohou dovolit penalizovat. Penalizují se za zakázané SEO metodiky. Při využití takové zakázané metody Vás to může stát např. 2 roky propad ve vyhledávání a tudíž 80% snížení návštěvnosti . Tím můžete svůj byznys dost ohrozit.

 

4. Na internetu je spousta informací ohledně optimalizace, velká část je tak zastaralá, že už porušuje pravidla zmíněná v předchozím bodě, nebo vůbec nefungují. Agentury posílají své SEO konzultanty na pravidelná školení od renomovaných školitelů.

 

5. SEO už není jen o tuctu zpětných odkazů, registrací do 1000 katalogů a o výměně patičkových odkazů s firmou vedle Vašeho obchodu. SEO je o obsahovém marketingu a ten musí někdo řídit, samotný obsah musí někdo tvořit. K obsahu pak potřebujete poutavou grafiku a samotný obsah pak správně nasdílet na sociálních sítích. O profil na sociální síti se ale musí někdo neustále starat, takže zde máme zase specialistu na sociální sítě. Celá práce by se měla vyhodnocovat, jestli to, co se dělá, má opravdu smysl. Takže zde máme práci analytika. Opravdu máte při vedení svého byznysu prostor se o toto všechno starat?

 

Rád bych také dodal, že SEO není pro každého a je dobré si uvědomit, jestli vůbec má investice do optimalizace pro Vás smysl. Na SEO se dívejte jako na marketingovou investici, jakou je např. celopolep pro Vaše firemní vozy.